ياسمين زهراياسمين زهرا، تا این لحظه: 12 سال و 11 ماه و 24 روز سن داره
نازنین زهرانازنین زهرا، تا این لحظه: 7 سال و 11 ماه و 26 روز سن داره

❤❤ياس من زهرا❤❤

دیکشنری

1391/11/24 13:59
نویسنده : خاله هدي
832 بازدید
اشتراک گذاری

آخرین ورژن کلماتی که یاسمین یاد گرفته در پایان ١٨ ماهگی بگه،این کلمات رو به دیکشنری قبلی یاسمین اضافه میکنم:

پتو:پتو

آسانسور:آتانتور

پشه:پتوpato(شاید چون جلوش به شیرازی گفتیم نیگاه پشو ؟)

فیل:پیل

ماهی:مایی

میمون:منجون

خروس:آقولییییییییییییییییییییییییییی

خوک:اوخ (کلماتی که اولشون خ هست رو سخت میگی و اخرش هم مثل این سرو تهش رو جابه جا میکنی)

خرمالو:مالو

نارنگی:ناینگی

کیف:کی

پلو:پلو

ژله:گلوgolo

چوب شور:للوlolo

قاشق:قاتو

دفتر:دتر

دکتر:دتر

پایین:پاین

اتوبوس:ابونتوس(گاهی وقتها هم س رو نمیگه ابونتو)

صدای قطار:دودو شی شی

عمو جون:عاما جون(عامو جون شیرازی)

توجه:تتجه(این رو از برنامه سمت خدا یاد گرفته)

دارو:دالو

تولد:تتلد

تولد عاموجون:تتلد عاماجون

سرده:ترده

پیتزا:تیپتا

افتاد:اتو

پول:پول(یه پونصد تومنی پیدا کرده به خالش میگه ددا ددا بیا پول)

پشت تلفن به بابا جون هادی میگفت:باباجون میی تاب تاب؟ بابا جون میی آب بایی؟

به بابا جون دیگش هم میگفت :باباجون بیا پاین(پایین)

ممنون:نمنون

اعداد:ییک دوو ته چا پن تیش هه ده(البته به تر تیب نمیگه هر کدوم رو دلش خواست زودتر میگه )اونروز خونه دایی بابا احسان اینجوری میشمرد:2 5 7

تا عکس کبریت میبینه و یا حتی بخاری و شومینه دستش رو تکون میده میگه:نینی نه! نینی نه!یعنی نینی نباید به اینها دستت بزنه!

وقتی کسی میخوابه  با صدای اروم میگی:مثلا بابا خوابید یا ممد خوابید

فعلا همین ها رو یادم میاد اگر کلمه ای یادم اومد بعدا اضافه میکنم!

-این پست توسط مامان یاسمین زهرا نوشته شده!

 

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (11)

عمو دو دون...
25 آذر 91 20:26
سلااااااااااام وای چند روزه کجای یاسمین جونممممممممممممممممممممببین چقدر دلتنگ بودممممممممممممممممم:حالا بازم دلم شاد شدX یه چیزی بگم باورتون نشه اولش که شروع کردم بخونم گفتم حتما عمو رو هم گفته برای همین اول دنبال اون گشتم بعد از اول باز خوندم قربونت بشه عامو جون صدای خروس خیلی خیلی برام جالب بودوکلمه ی عاموو تولد عامو جون یاسمین چرا تولدم نیومدی هان این گفتن عددها رو هم عاشقشممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممم کلاشووووووووووووووووو ببینننننننننننننننننننن
خاله هدی 2
25 آذر 91 21:38
ای جونممممم ماشالله!! عکس آخری حالت لباشو خیلــــــــــــی دوست دارم
عمه زهرا
25 آذر 91 22:59
قربون عروسک خوشکلم برم من یه تیکه ماه شدی نفس عمه در ضمن بلبل خانم هم شدی جیگرم ماشاالله من که وقتی صحبت میکنی حسابی کیف میکنم
مامان نی نی
26 آذر 91 10:03
سلام عزیز دل خاله قربونت برم که اینقدر ناز شدی هزار ماشاالله
مامانت چقدر ذوق می کنه وقتی براش حرف میزنی
یه چیز بگم ؟من نی نی خیلی دوست دارم خاله نه یکی نه دوتا بلکه ده تا ولی به هر کی میگم دعوام میکنه میگه زیاده
آخه وقتی شما اینقدر نازید آدم دلش میخاد بخورتون


هههههههه.10 تا؟
مامان گلی
26 آذر 91 10:23
عشگم ناناسی.. عشقم یاسمین
عسمم ناناسی...عسلم یاسمین
قبلم باباسی..قلبم یاسمین
قربون حرف زدنت بشم .دیدی مامان گلی هم تازه داره حرف زدن یاد میگیره


مرسییییییییییییییییییییی مامان گلی عسیسم
مامان گلی
26 آذر 91 10:25
سلام نداجون از هدی جون وساراجون محمد نانازم چه خبر دیگر نمیان مطلبی نمیزارند دلم تنگ شده برای نوشته های هدی جون دلم برای محمد ناناز تنگ شده
مامان خورشید
26 آذر 91 22:42
قربونه اون حرف زدنت بشم من عزیزم
میترا
27 آذر 91 2:11
خوب من الان چیکار کنم؟؟؟ تو که اینجا نیستی فشاااااااارت بدم. قربونت بشم با این حرف زدنِ قشنگت
مامان گلی
27 آذر 91 9:43
لفطن وقتی یاسی نانازم سرش اینجوری بالا میگیره از زیر اون چونه خوشگلش یک بوس خوشگل بجای من بکنید من عاشق این حالت بچه ها هستم اگر گازشون نگیرم خیلی خودم کنترل کردم
مانی محیا
27 آذر 91 12:52
چه دیکشنری پر پیمونی خدا زیادش کنه خوشگله


ممنون.خاله اینا جدیدترین کلماتیه که گفتم قبلیها رو که قبلا گذاشتم.
مامان عسل
28 آذر 91 16:28
هزار ماشالا دختر ناز و شیرین زبون


ملسی خاله