ياسمين زهراياسمين زهرا، تا این لحظه: 12 سال و 11 ماه و 21 روز سن داره
نازنین زهرانازنین زهرا، تا این لحظه: 7 سال و 11 ماه و 23 روز سن داره

❤❤ياس من زهرا❤❤

شیرین عسل

1391/10/19 17:17
نویسنده : خاله هدي
965 بازدید
اشتراک گذاری

عزیز شیرینم واااااااااااااااای که چقدر خوردنی شدی اینروزها .....

مامانجون و باباجون تبدیل شدن به مانجون و بانجون قربونت برم که معلومه خیلی اصیلیییییییییخنده.

وقتی میگم برام ناز بیاااااااااااااا خداااااااااااااااااااااا خیلی خوردنی میشی خببغل.

برام کتاب میخونی و همچین تعریف میکنی آقا گوگه و اَگو (آقا گرگه و خرگوش)!

امروز بهم میگی: بابا دَت دوتو؟ (بابا رفت دکتر؟)میگم: نه بابا نرفته دکتر رفته سر کار .بابا احسان که میخواد بره بیرون داد میزنی: بانجون ننو بَگَد (باباجون نرو برگرد،غ و گ رو قاطی میگی).

امروز بابا بهت میگه یاسمین خوبی؟تو هم گفتی: نَمنون (ممنون).

دیروز از خواب بیدار شدی هی میگم بیا پایین از تخت هی برام ناز میکنی آخر سر دستاتو بردی بالا عین نینیها میگی: بغل بغل...

وقتی پیتزا درست میکنم میری جلوی فر میشینی و دست میزنی و ذوق میکنی.

 چون عاشق کیک تولدی البته نه برای خوردن برای خرابکاری و البته فوت کردن شمع ،عمه فاطمه هر وقت وقت کنه برات کیک تولد میپزه و تو هم کلی کیف میکنی.

همچنان عاشق بهم ریختن خونه هستی و وقتی بهت میگم یاسمین چرا فلان چیز رو ریختی سریع میگی: جاروووو!

عاشق پتو و بالشتتی ،هیچ کس حق نداره بهشون یه کم چپ نگاه کنه چه برسه به اینکه بهشون دست بزنه یا بخواد استفاده کنه!

به کلاه پوشیدن علاقمند شدی یهو یه کلاه برمیداری میذاری سرت و هر کاری میکنم میگم سرت خیس عرق شد نمیذاری بردارم از سرت به خصوص کلاه محمد رو خیلی دوست داریشیطان!

عینک دودی رو هم که همچین میزنی ژست میگیری که بیا و ببین هی با انگشتتم عینکتو میزنی عقبعینک.

عاشق بوووووووووووی گفتنتم .وقتی یه چیزی برات جالبه همچین با ذوق میگی: بووووووووووووووووی!رفتیم توی خیابون یه مغازه کیف فروشی دیدی وایسادی با ذوق میگی: مامانجون بوووووووووووووووووووی کی(کیف)!

یا مثلا اونروز هرکاری میکردم سوار ماشین نمیشدی یهو یه باد سردی اومد داد زدی: بووووووووی ترده (سرده)!

وقتی پاتو میخوام بشورم بهم میگی: داگی(داغه؟)منم میگم نه مامان داغ نیست خوبه.

عمه فاطمه بردت توی اتاق تا درس و مشقش رو نشونت بده (چون عمه گیاه پزشکی میخونه و کلی توی درساش عکس توتوهای مختلفه خیلی مشقهای عمه رو دوست داری) اومدی میگی: دادا مغخش(مشق).

وقتی میریم بیرون برا خرید آدم رو پشیمون میکنی از رفتن ار بس اذیت میکنی کلا دوست داری خلاف جهت من و بابا احسان راه بری و البته یه کاری که خیلی هم خوب نیست ولی خنده داره انجام میدیقهقهه اگر از چیزی خوشت اومد از مغازه برمیداری و در میرینیشخندآخ و من باید زودی بگیرمت ،البته مغازه دارها غش میکنن از خنده از کار تو!

از خوراکیهای جدید مورد علاقت: لیمو شیرین،برنجک یا به قول خودت جنجنجک،خیارشور(خودت میگی: تُرکی همون ترشی) خیار(میگه آخار یا خاآر)، پاستیل(میگی: پاتیل) البته خیلی کم میخوری چون برا این سن خوراکی مناسبی نیست و سبزی پلو با ماهی و آش شلغم و کتلت و کوکو سیب زمینی .نوش جونت سبزی پلو با ماهی رو که خیلی دوست داریخوشمزه.

بازی مورد علاقت هم اینه که من بنده خدا گربه بشم تو هم گربه بشی هی بیای دنگگگگگگگگ بزنی به من و من بیوفتم زمینتعجب!

کلا خیلی شیرین عسل شدی

-این پست توسط مامان یاسمین زهرا نوشته شده!

خاله هدی: با اجازه مامان ندا ادامه میدم:

عاشق هاپالی بازی (هواپیما) هم هستی. روز اربعین بعداز ناهار از بس شیطنت کردی و خونه ما رو ریختی بهم که مونده بودیم چه جوری سرگرمت کنیم که خودت زحمت کشیدی و یکی از برگه های مجلات مامان جون رو پاره کردی.همون موقع همگی باهم گفتیم: وااااااااااییییییی! و تو متعجب و شرمسار شدی! مامان جون گفتن اینجوری نباید باهاش برخورد کنین، حواسش نبوده و خلاصه کلی طرفداری از خانم کوچول. منم دیدم واقعا خجالت کشیدی با همون کاغذ پاره برات هواپیما درست کردم و تا به پرواز دراومد شدی همون یاسمین کپل شیطون خودم! فقط این نبود که؛ باباجون هادی، بابااحسان، عمو علیرضا، مامان جون، مامان ندا، خاله سارا و من هم درگیر شدیم و یاد بچگی هامون بیشتر از تو ذوق می کردیم و به اسم تو با هواپیما بازی می کردیم. تو هم اون وسط همش داد میزدی: هاپالی! (هواپیما)

(بابا احسان و عمو علیرضا هم هواپیما درست کردن ولی هواپیمای شکاری و دوربرد و امن من کجا و هواپیمای کاغذی اونا کجا!خنده)

یه شعر بامزه:

روی گوشی بابااحسان، ترانه برنامه عروسکی هادی و هدی ست که خیلی دوستش داری. توی ترانه یه جایی هست که میگه:

مادربزرگ! هادی! هدی! بیایین...  تو روی همون ریتم و آهنگ می خونی و می رقصی و با ترجمه خودت میگی:

مانجون! بانجون! دُدایی! بیوی بغل  (مانجون: مادربزرگ (منظورت به مامان جونه)/ بانجون: هادی (اسم باباجون هادی رو میگی)/ دُدایی: خاله هدی/ بیوی: بیایین)قلبماچ

دو کلمه بامزه دیگه:

دَن دوی (زن دوی یا زن دایی به لهجه شیرازی)- دوی دوی (دایی) و کلی کلمات دیگه که باید توی یه پست دیگه با کمک مامانت بنویسیم.

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (17)

خواهر فرناز
19 دی 91 18:50
دوستای گلم سلام من (فرناز ) و پریا وهانا دخمل خاله هام تومسابقه شرکت کردیم اگه میشه به ما 3 تا رای بدین شاید این دفعه ما برنده بشیم ببخشید زیاد وقتتون را نمیگیریم شماره عکس هامون پریا 0011 من 0012 هانا 0013 فقط به 1 نفر میتوانید رای بدیننگران دل ما سه تا کوچولو به دستان پر مهر شماست راستی بهمون اطلاع بدین تا ازتون تشکر کنیم یادتون نره ها وگر نه دلمون میشکنه وغصه می خوریم زمان رای گیری هم فقط و فقط روزچهارشنبه 20 و پنج شنبه 21 دی هست اینم آدرس http://ninimod.niniweblog.com/post57.php
تاتیانا و عمو دودون
19 دی 91 20:11
خدایااااااااااااااااااااااااااااااااااینجاروووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو وای عزیزممممممممممممممممممممممممممممم تو اخرشیییییییییییییییییییی چی میتونم بگم به این همه شیرینی و شیطونی توووووووووووووووووووووووووووواخههههههه
عکسا بیست بیست20هستن مخصوصا اولی و اخری....این ناز کردنه برا همست یا مخصوصه اول اینو بهم بگید
عمو جون شیرین زبونی تو قلبونننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننن
اینو گفته باشم مامان ندا حاضر به جای شماگربه بشمااااااا از ما گفتن بود
برنجک چیه من نمیدونم؟
خلاصه این پستت واقعا بخصوص و تاثیر گذاربود عسیسممممممممممممممم


عمو جون برا خانواده فقط ناز میکنه.ممنون
مامان قندعسل
19 دی 91 23:14
به عجب پیتزایی نوش جونت عزیزم.
این که توی مغازه در میره خیلییی باحاله.
عکسها مثل همیشه عالیه.


ممنون عزیزم.ببخشید اگر دلت خواست
میترا
20 دی 91 1:52
وااااااااااااااای من که غش کردم. آخه تو چرا انقدر نازی. کیمیا هم دقیقا میگه داگی؟ قربونت بشم خوشگل خاله


عزیزممممم کیمیا
خاله هدی یاسمین زهرا و محمد کوچول
20 دی 91 8:10
خداییش بگو چندبار بچه رو سوزوندی که موقع شستن هی میگه: داگی (داغه؟)


یه بار!
خاله هدی یاسمین زهرا و محمد کوچول
20 دی 91 8:47
ببخشید خانم! نمیگین مردم سرصبحی گشنه میشن. آخه از اینا هم برای ما درست کن دیگه. همش به فکر شوهر و بچه اشه منم پیتزا میخوامممممممممممممممممممممم. منم پیتزای خونگی خواهرپز میخوام!


در اولین فرصت
خاله هدی یاسمین زهرا و محمد کوچول
20 دی 91 8:57
ندا، یاسمین توی عکس اولی و دومی خیلی شبیه باباش شده، نه؟ اگه تو هم عکس انداخته بودی رای گیری می کردیم. فکر کنم چیزی حدود 55-60 شبیه مامانش و 35-40 شبیه باباشه. البته با احتساب ناز و اداش که خود خودته سایر نکات مثبتش رو هم حراج می کنیم ببینیم کی خریداره:
1- نظم و ترتیب...
2- جنب و جوش ...
3- سیاست...



آره دیگه شبیهه باباشم هست لباش که صد در صد باباشه




مامان منا سینا
20 دی 91 14:49
سلاااام... واااای عکس اولی خیلی قشنگه!!!

وای مامان ندا دیروز صبح سینا رو بردن واکسن هجده ماهگی... دقیقا مثل یاسمین شده دیروز سه چهار ساعت اول خوب بود ولی از خواب ظهر که بیدار شد دیگه نمیتونست راه بره و پاشو تکون بده امروزم درد داره ولی خداروشکر بهتره می تونه لنگان لنگان راه بره کِی کامل خوب میشه دیگه!؟؟!؟ بچم پدرش درومد


آخی نازی سینا جون.دیگه امشب خوب میشه مامانش.نگران نباش
تاتیاناو عمو دون دون
20 دی 91 19:56
فداتششششششششششششش بشممممممممممممممم دخمل کپل خیلی با مزه بوددددددددددددعمو داشتیم فقط ناز کردن مخصوص برااطرافیان
بزار چندتا چشمکی بزنم بهت
هواپیما بازی رو بچه ها خیلی دوست دارن منم دوقلوها رو بغل میکنم میچرخونم اینا هم دستاشونو باز میکنن میگن ما هواپیما هستیم دختر خالست ما داریم بخدااا
عمو عکساتو خیلی دوست دارم بازم ممنون از مامان ندا که این همه لطف کرده ثبتهای قشنگ ازت گرفته

ممنون عاما جون

عمه زهرا
20 دی 91 20:17
قربون عروسک شیرین خودم برم من عکس آخری یه تیکه ماهه نفس عمه


عکس اخری کپی من شده.ههههه
تی تی و عمو دون دون
21 دی 91 19:48
تی تی یعنی شکوفه..تاتیانا یعنی بهار... این دخمله چه خوشگله این دخمله دل میبره..اینو الان ساختممممممممممممممممممممممممممممممممممم بوسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسس
خاله هدی 2
22 دی 91 10:15
عزیزم... ماشالله به تپلیت یاسمین گلی عکس اولی خیلی بامزس
آدرینا
23 دی 91 23:00
ای جانم چه دختر نازی
سمیرا مامی سایان
24 دی 91 11:48
نااااااازی با اون لباسای خوشگلت و ژستای نانازت شیرین زبووووووووون کوچولوی خوردنی
♥ مامي ملودي جون ♥
25 دی 91 10:00
عكس آخريت معركه است
کیارش
26 دی 91 8:47
میدونستی خیلی ناناز و شیرین زبونی. بوس بوس برای نازنین زهرا
من لینکت کردم عزیزم بیا یه سر به من هم بزن خوشحال میشم


ممنونم


کو ادرسسسسسسسسسسس؟