ياسمين زهراياسمين زهرا، تا این لحظه: 12 سال و 11 ماه و 29 روز سن داره
نازنین زهرانازنین زهرا8 سالگیت مبارک

❤❤ياس من زهرا❤❤

حرف زدنهات

1392/2/17 14:43
نویسنده : خاله هدي
890 بازدید
اشتراک گذاری

قد بلندی نکن دخترم دیگه جدی جدی بزرگ شدیماچ.

دیگه کامل حرف میزنی بغلهمه چیز رو جمله میگی و مدام در حال تکرار کردن حرفهای ماییلبخنداین قرو قاطی حرف زدنت من رو کشته ،من همیشه عاشق دختر کوچولوهایی بودم که تند تند و بچگونه حرف میزدن حالا خودم یه دونه شیرین عسلشو دارم .

کلماتی که نمیدونی و یا نمیتونی رو با توضیح دادن بهم میفهمونی که منظورت چیه مثلا:ادا مامان درس ترده(غذایی که مامان درس کرده ،میخواست بگه فرنی نمیتونست بیان کنه و من نمیفهمیدم اینجوری بهم فهموند)یا بلد نبود بگه کاپشن میگفت:ترده میپوچم(وقتی سرده میپوشم)شعر میوه نخور نشسته رو آقاهه توی تلویزیون خوند حالا عصر سه ساعت برا من توضیح داد تا فهمیدم منظورش چیه(آقاهه میگه میمه بچورید :آقاهه میگفت میوه رو بشورید)و......

گفتن حرف خ وقتی اول کلمه باشه برات سخته گاهی میشن آ گاهی ق گاهی ک و گاهی حرفش با حرف بعدی جاشون عوض میشه و گاهی کن فیکون کامل مثلا:

خراب:اراب

خوب:اوب

خیار:آقار

خرگوش:ارگوش

خاله:آله

خرسه:کیته

خونه:اونه

خوابیدن:آبیدن

میخام:میقام

خوردم:قوردم

بعضی کلمه ها و جمله ها که دیگه میمیرم وقتی عوضی میگی:مامان بیا بقرصیم (برقصیم)،بیا دترخیم(بچرخیم)

اینم چند تا از فعلهات و طرز ادا کردنشون:

ببند:baband

بخند:baghand

بپر:bapar

 در بیار:در بیال

بشور یا بوشور به لهجه شیرازی:بوچور

بپوش یا بوپوش به  لهجه شیرازی:بوپوچ

بشکن:بتکن

عوضی پوشیدم:عبضی پوچیدم

و تلفظ بعضی از کلماتت:

دوماد(داماد):بوماد

آفتاب:آتاب

عدس پلو:ada polo

شهناز:طناز

رباب:بباب

قرص:قوص

دوربین:دوبین

جارو برقی:جارو بقی

تهرون:تلون

نیکان:میکان

و.....................................................................

و جمله ای که خیلی اینروزها موقع غذا خوردن میگی:نه دوست ندالم عدیدیم بلو!

-این پست توسط مامان یاسمین زهرا نوشته شده!

23 ماهگی

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (11)

خاله هدی 2
17 اردیبهشت 92 10:05
عکس آخری چقدر بامزس سینا هم بعضی وقتا که رو مود باشه میاد این مدلی ژست می گیره برا عکس گرفتن این تیپ یاسمینو خیلی دوست دارم عاشق تیپ اسپرتم
♥ مامي ملودي جون ♥
17 اردیبهشت 92 10:27
ماشا الله دخمل شيرين زبون
خاله هدی یاسمین زهرا و محمد کوچول
17 اردیبهشت 92 11:51
بلد کردی رو یادت رفت یا بلد کن
خاله هدی یاسمین زهرا و محمد کوچول
17 اردیبهشت 92 11:59
ندا اعراب بذار یا اینکه به انگلیسی بنویس تا معلوم شه بچه دقیقا چی میگه. درضمن یه ذره رنگهای ملایم تر برای مشخص کردن محدوده واژه ها استفاده کن. رنگ های سیر بنفش و سورمه ای نمی ذاره کلمه درست خونده بشه. وای من چقدر شور بزنم! ناناسی من داره دوساله میشه ولی خیلی چیزا درموردش ننوشتم و ثبت نشده
ثنا
17 اردیبهشت 92 14:25
مامان طاها
17 اردیبهشت 92 15:22
ای جونم چقدر شیرین زبون شده دخملی ما. کاش اینجا بودی تا محکم بغلت میکردم و اون لپ خوشگلتو گاز میگرفتم.
فرناز/ مامان ریحانه
17 اردیبهشت 92 18:23
عدیدم گفتنش رو عشقه
مامان قندعسل
18 اردیبهشت 92 1:03
قربونت برم شیرین زبونم
میترا
18 اردیبهشت 92 13:22
آآآآآآاخ که من قربونت بشم. ناناز خاله. خوشگل. ملوس. خوردنی.
مامان خورشید
18 اردیبهشت 92 13:55
ججججونمممممم ماشالله چقدر بزرگ و ناز شدی
مامان گلی
19 اردیبهشت 92 13:30
ماشالله به دخترم


مممنون][